تخم گشنیز

30,000 تومان

سرشار از آنتی اکسیدان های قوی

منبع خوب ویتامین K

از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

بیماری های پوستی را درمان می کند.

به کنترل دیابت کمک می کند.

تقویت کننده سیستم ایمنی

به کاهش وزن کمک می کند.

باعث تقویت مو می شود.

توضیحات

گشنیز گیاهی است کوچک و دارای ساقه توخالی از خانواده Apiaceae ، از جنس: Coriandrum . نام علمی آن  Coriandrum sativum است.
دانه های مطبوع، معطر و تند آن، از زمان های قدیم در آشپزی و همچنین در طب سنتی، کاربردهای مختلفی داشته است.
گشنیز بومی مدیترانه و اروپای جنوبی است و مهاجران اولیه اروپایی به انتقال آن به آمریکای شمالی و بسیاری از کشورهای دیگر کمک کردند و حدود2000 سال پیش به ایران وارد شده است.
قرن هاست که گشنیز به غذاها و داروها  ضافه می شود. این ادویه معطر دارای محتوای فیبر بالایی است (تنها 100 گرم دانه گشنیز حاوی 41.9 گرم فیبر است). آنها منبع عالی آنتی اکسیدان ها، ویتامین های C، B، K، آهن، کلسیم و غیره هستند.

گشنیز همچنین سرشار از ریزمغذی هایی مانند روی، منگنز، منیزیم و مس است.

توضیحات تکمیلی

وزن

100 گرم

خواص دارویی

  • تخم گشنیز سرشار از آنتی اکسیدان های قوی است؛ این آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و از آسیب سلولی جلوگیری می کنند.
    رادیکال های آزاد عامل شایع سرطان، بیماری قلبی، استرس و غیره هستند.
    بنابراین، دانه گشنیز به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند تا خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد و علائم پیری را به تاخیر بیندازد.
  • فشار خون بالا و سطح کلسترول غیرمفید زیاد، دلیل بسیاری از بیماری های قلبی هستند؛ گشنیز یک گیاه ادرار آور است؛ سدیم اضافی را دفع می کند تا سطح فشار خون را کنترل کند.
    مطالعات نشان داده است که، مصرف منظم دانه گشنیز خطر ابتلا به تصلب شریا ن را کاهش می دهد؛  کلسترول بد را که یکی از علل شایع حمله قلبی است، کاهش می دهد.
  • دانه های گشنیز حاوی آنتی اکسیدان های فعال هستند. آنها با مبارزه با رادیکال های آزاد و با به تاخیر انداختن علائم پیری، سلامت پوست را تقویت می کنند؛ همچنین، آب گشنیز چندین بیماری پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و روزاسه را بهبود می بخشد.
  • دانه ها و برگ های گشنیز، برای درمان مشکلات گوارشی تاریخچه دیرینه ای دارد؛ آنها سرشار از فیبر غذایی و آنتی اکسیدان هستند.
  • افزودن تخم گشنیز به رژیم غذایی روزانه، هضم غذا را تقویت کرده و جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد؛  همچنین از علائم گوارشی مانند اسهال و یبوست جلوگیری می کند.تخم گشنیز منبع غنی ویتامین C است که یک ماده مغذی ضروری جهت تقویت سیستم ایمنی است؛و در نتیجه به تقویت ایمنی شما در برابر تهاجمات و عفونت های خارجی کمک می کند.

نحوه مصرف

پخت و پز

دانه های گشنیز آسیاب شده را می توان در پخت برای افزودن طعم گرم و معطر به نان، کیک، کلوچه ها و شیرینی ها استفاده کرد. آنها به خوبی با طعم مرکبات  ترکیب می شوند و اغلب در دستور العمل هایی استفاده می شوند که به پوست لیمو یا پرتقال نیاز دارند.

دمنوش و چای

دانه های گشنیز را می توان در آب داغ دم کرد تا یک چای گیاهی تسکین دهنده درست شود؛ اعتقاد بر این است که چای دارای خواص گوارشی است و معمولاً بعد از غذا برای کمک به هضم مصرف می شود

 رایحه درمانی

اسانس دانه گشنیز به دلیل خواص آرام بخش و نشاط بخشی در رایحه درمانی استفاده می شود. اغلب به دیفیوزرها اضافه می شود یا در روغن های ماساژ برای تقویت آرامش و کاهش استرس استفاده می شود

دانه های گشنیز یک ماده همه کاره است که به طیف گسترده ای از غذاها طعمی عمیق و عطری دلپذیر می بخشد. دانه های گشنیز چه در دستور العمل های خوش طعم، چه در ترشی، چه در پخت و چه در عرقیات گیاهی استفاده شود، طعمی منحصر به فرد و فواید بالقوه سلامتی را ارائه می دهد.

در مجموعه ژینکوطب، می توانید تخم گشنیز را در کیفیتی عالی و فوق العاده خرید کنید و به خانواده ژینکوطب بپیوندید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “تخم گشنیز”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *